W całym I półroczu odnotowano wagowy spadek przeładunków o kilkanaście procent, jednak w przypadku niektórych towarów poszczególne porty mogą się pochwalić znaczącymi wzrostami. Średnie obroty spadły o ponad 10 proc. O ile gospodarka wyjdzie obronną ręką ze skutków lockdownu, branża transportu morskiego powinna rozwijać się pomyślnie, do czego porty przygotowują się przez trwające inwestycje. – W przypadku przedłużającego się spowolnienia gospodarczego trzeba będzie skorygować część ambitnych planów rozwojowych – mówi Marek Tarcz
Podczas trzeciej edycji Forum Wizja Rozwoju, odbyły się eksperckie panele tematyczne dotyczące efektywności ekonomicznej inwestycji Port Zewnętrzny w Porcie Gdynia oraz wpływu tej inwestycji na tkankę miejską.
Drugiego dnia III edycji Forum Wizja Rozwoju, odbywającego się na terenie Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni, zorganizowana została konferencja i debata dotycząca Portu Zewnętrznego w Gdyni. Niezależni eksperci ocenili efektywność inwestycji a władze ZMPG poinformowały, iż już na przełomie września i października tego roku wystąpią o pozwolenie środowiskowe na budowę.
W Gdyni zakończyła się III edycja Forum Wizja Rozwoju. To największe wydarzenie gospodarcze w Polsce Północnej odbywało się w dniach 24-25 sierpnia w Akademii Marynarki Wojennej. Podczas Forum dyskutowano m.in. o wpływie koronawirusa na gospodarkę, przekopie Mierzei Wiślanej i bliskiej perspektywie budowy morskich farm wiatrowych w Polsce. Dużo miejsca poświęcono także analizie efektywności budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni.
Zbigniew Gryglas, pełnomocnik rządu ds. morskiej energetyki wiatrowej poinformował, że w Gdyni powstanie terminal instalacyjny na potrzeby budowy farm wiatrowych na morzu. To bardzo dobra wiadomość dla miasta i Portu Gdynia.
Port Gdynia będzie portem instalacyjnym dla polskich farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim. To niezwykle ważny projekt dla przyszłości energetycznej w Polsce. Tym samym Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. w związku z rozwojem branży offshore w Polsce stał się członkiem organizacji WindEurope zrzeszającej ponad 400 członków w 30 krajach, tworząc w ten sposób największą organizację związaną z branżą offshore na świecie. Wśród członków są europejskie porty, w których obsługiwane są elementy morskich farm wiatrowych. Zarząd Morskiego Por
Najbardziej uniwersalny terminal portowy w Trójmieście kończy 25 lat! O najważniejszych inwestycjach, nowoczesnych technologiach i zaangażowaniu pracowników opowiedział nam Jerzy Majewski, Prezes Zarządu OT Port Gdynia.
Prosto ze stoczni Safehaven Marine w irlandzkim Cork do Portu Gdynia. Nowoczesna pilotówka dla przedsiębiorstwa Unipil w niedziele dotarła do Gdyni a w poniedziałek została zwodowana przy Nabrzeżu Stanów Zjednoczonych.
Wszystko wskazuje na to, że efekt pierwszego ciosu kryzysu pandemicznego oraz efekty gwałtownie załamującej się ceny ropy minęły. Wiele z segmentów żeglugi mozolnie podnosi się z gruzów tego, co powstało po wielkim zamieszaniu pierwszego półrocza. Czas trwania procesów kryzysowych rządzi się jednak swoimi prawami i może jeszcze niejednokrotnie zaskoczyć tym bardziej, że nadal wisi nad globalną gospodarką widmo nadchodzącej lub najprawdopodobniej już rozpoczętej drugiej fali pandemii wirusa COVID-19.
Aż o 18 procent wzrosły przeładunki kontenerów w lipcu w Porcie Gdynia rok do roku. Gdyński port utrzymuje również świetne, ogólne wyniki przeładunkowe z ubiegłego roku i wszystko wskazuje na to, że mimo pandemii i globalnej recesji jest szansa na kolejny rekord w przeładunkach na koniec roku.